tisdag 21 juni 2011

Dela bilder...

Jaha, nu har jag skaffat ett flickr-konto. Verkar vara en reko plats att lägga in foton på.. Jag har inte kollat hur mycket plats totalt jg har tillgång till, men eftersom vi är en familj som är utspridd över världen, kan det bli en hit.
Jag tänker mig att flickr kan vara användbart för mig som lärare i bild/visuell kultur, där mycket handlar om att dela och resonera över bilder. Inte minst att dela och samarbeta med kollegor över ett smart bildforum, vore konstruktivt. Jag ska fortsätta att fundera på hur, vad och varför, jag kan använda flickr. En annan sak att kolla är hur jag kan hålla isär mina privata bilder, proffesionella bilder och elevbilder.. Kanske jag får skaffa fler konton.


mera blogg kommer.... :-)

JA, det var ju det där med att ladda upp någon annans bild, oxå. Det här är utsikten över de hus jag har växt upp i, i Göteborg. Snyggt foto av Maol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar